Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia dostarczonego towaru bez zbędnej zwłoki i poinformowania Sprzedającego o wszelkich stwierdzonych wadach w ciągu 5 dni. W przypadku, gdy towar nie jest zgodny z umową kupna, Kupujący ma prawo do bezpłatnego przywrócenia go do stanu zgodnego z umową kupna. Zgodnie z żądaniem Kupującego, tj. poprzez wymianę towaru lub jego naprawę. Jeśli nie jest to możliwe, Kupujący może zażądać odpowiedniego rabatu od ceny towaru lub odstąpić od umowy. Nie ma to zastosowania, jeśli Kupujący wiedział o sprzeczności z umową kupna przed przejęciem przedmiotu lub sam spowodował sprzeczność z umową kupna.
Powiadomienie o wszelkich wadach musi zostać złożone na piśmie (pocztą elektroniczną) w ciągu 5 dni od otrzymania towaru. W pisemnym powiadomieniu Kupujący musi określić stwierdzone wady. Należy opisać, na czym polegają wady i jak się objawiają. Kupujący wyśle pisemne powiadomienie do siedziby Sprzedającego.
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z użytkowania produktów, cech funkcjonalnych i szkód wynikających z niewłaściwego użytkowania produktów, a także szkód spowodowanych nieprawidłowym obchodzeniem się z produktem. Wady takie nie są objęte gwarancją. Reklamowany towar musi być czysty i suchy, w przeciwnym razie reklamacja zostanie odrzucona ze względów higienicznych.
Wraz z reklamacją należy przedłożyć kopię faktury zawierającej towar, którego wady są przedmiotem reklamacji. Następnie można skorzystać z opisu wady, na przykład Protokołu zwrotu towaru, który można znaleźć poniżej na tej stronie.
Reklamowany towar wraz z ww. załącznikami należy przesłać na adres siedziby Sprzedającego: ZOOKEE s.r.o., Milady Horákové 46, 568 02 Svitavy, Republika Czeska.
Termin na zgłoszenie reklamacji wynosi 24 miesiące od dnia dostarczenia towaru. Sprzedający ma 30 dni od otrzymania reklamacji na jej rozpatrzenie, jednak będzie starał się działać jak najszybciej.
Jeśli wada towaru jest usuwalna, klient ma prawo, by została ona bezpłatnie i należycie usunięta w terminie ustawowym. Jeśli wada jest nieusuwalna, klient ma prawo do wymiany towaru lub może odstąpić od umowy kupna. Klient może wskazać preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji, jednak ostateczna decyzja należy do Sprzedającego.
Wszelkie spory wynikające z realizacji zamówienia będą rozstrzygane wyłącznie zgodnie z prawem Republiki Czeskiej oraz będą rozstrzygane przez sądy właściwe Republiki Czeskiej.
W przypadku sporu pomiędzy Kupującym będącym konsumentem a Sprzedającym, konsument może również skorzystać z opcji pozasądowego rozstrzygania sporów. W takim przypadku Kupujący będący konsumentem może skontaktować się z pozasądowym organem rozstrzygania sporów, którym jest Czeska Inspekcja Handlowa (Česká obchodní inspekce – www.coi.cz) i postępować zgodnie z określonymi tam zasadami. Więcej informacji na temat pozasądowego rozstrzygania sporów można również znaleźć na stronie internetowej Czeskiej Inspekcji Handlowej. Możliwe jest również zainicjowanie alternatywnego rozstrzygania sporów za pośrednictwem formularza online na stronie https://webgate.ec.europa.eu/odr/.
Pobierz: Formularz reklamacji towaru